Varför så strikt?

Jag undrar lite över utformningen på oss stackars (blivande) juristers kurslitteratur...Alltid bara två färger och titeln,(du har tur om det är tre,eller undantagsvis en bild) och inga bilder inuti. Ta en titt på socionomernas eller psykologernas böcker!Betydligt roligare! Är våra böcker så tråkiga för att vi kommer bli tråkiga?Eller för att så här kommer det vara...jag kommer bara stirra ner i rad efter rad med text utan minsta lilla illustration som muntrar upp mig?Inte bara resten av programmet (vilket är länge nog) utan hela min yrkesverksamma tid. Ibland undrar jag om jag valt rätt...,men så kommer det,mitt alla rader av text,en ahaupplevelse,när man fattar preciiiiis vad författaren menar och man tom kan relatera till det, både genom lagtexten och sig själv.Det är då man trivs...

                                           

Helgen har varit underbar.Mitt hjärta och jag har spenderat all tid ihop,i sängen framför tv:n.Ibland är sånt precis vad man behöver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0